Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
Mediebyråforeningen lanserer kortversjon av anbudsveilederen Den nye veilederen er kuttet fra 3 209 ord til 970, opplyser de i en pressemelding.
Fire byrå vant statlig kontrakt verdt 25 millioner kroner – Vi har for første gang fått en langsiktig kunde.
Antallet stuper – bare seks norske nominasjoner til årets Cresta Awards Tre byrå kjemper om heder og ære.
Atyp har flyttet inn i nye lokaler: – Kunne ikke ha gjort dette for fem år siden – Dette er et stort løft for oss.
Mediebyråforeningen har anbudsveileder klar Mediebyråforeningen har gjennom 2024 jobbet grundig med å utvikle en anbudsveileder for å gjennomføre best mulige anbudsprosesser for innkjøp av mediebyråtjenester.
Mediebyråforeningen har allerede begynt å tenke på Arendalsuka 2025 Deres første tur til Arendal har gjort dem gira på mer.
Bransjen hyller Kjetil Try: – Norges dyktigste reklamemann Byråtoppene hyller Kjetil Try som en kultur- og bransjebygger uten sidestykke. Samtidig blir det nyttige råd fra konkurrentene om å vokte arven når Sindre Beyer nå overtar sjefsstolen.
Mediebyråsjefene: Slik blir 2024 Utviklingen i annonsemarkedet, de største utfordringene og mulighetene fremover. Her gir mediebyråsjefene sitt syn på 2024.
Byråene ser ulikt på nye pitch-anbefalinger: – Litt vagt ANFO og Kreativt Forum har lagt fram felles anbefalinger til byråkonkurranser. Dette sier reklamebyråene.
TikTok i Norge: – Blir enklere å ha dialog, utfordre hverandre og samarbeide TikTok har etablert seg i Norge. Dette sier mediebyråene.
Spår flere konkurser i bransjen: – Lett å tenke det ikke er plass til alle – Det er mer krevende å drive byrå i dag enn for ti år siden.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Dette sier byråene om pitch-føringer fra Kreativt Forum KOM24 har snakket med flere reklamebyråer om de nye føringene for byråkonkurranser.
Vil ha føringer for pitching: – Ønsket det i mange år Byråkonkurranser trenger flere regler, mener bransjefolk.
Usikkerhet, kutt og tregt marked. Dette er status for reklamebransjen Giganten NoA har kuttet ti prosent av de ansatte i Norge.
Dette byrået har halvvert antall Cannes-bidrag i år – Nåløyet i Cannes er ekstremt trangt, så vi sender kun det vi mener kan overleve juryer av de beste bransjehodene i verden, sier reklame-sjefen i ANTI.
Atyp har gjort Boligelektrikeren rosa: – Brukt riktig vil det gjøre merkevaren mer synlig – Alltid ekstra spennende når det er gjort modige valg som bryter med kategorispråket, sier Hågen Pettersen i Atyp.